Sárga rókagomba leves
2017. július 15. írta: SzepiÁgi

Sárga rókagomba leves

Természet adta finomság

 

Ismeritek a sárga rókagombát, népiesen csirkegombának is nevezik (biztosan azért, mert sárga színű, mint a csirke lába)? A gombák közül az egyik legfinomabb leves alapanyag, bár minden keményebb húsú gomba alkalmas leves készítésére. Mint minden gombás ételem megosztásakor, most is óva intek mindenkit aki nem ismeri a gombákat, nézesse meg a saját maga által szedetteket szakértővel!

030_2_renamed_by_iws_2.jpg

 

Ahogy én készítettem:

0,5 kg rókagombát megtisztítottam és vízzel leöblítettem.

rokagomba_friss_67116863131466.jpg


Zöldségeket hámoztam (fehérrépa, sárgarépa, karalábé, zöldborsó, 1 db krumpli) és szeleteltem.
15 dkg füstölt szalonnát apró kockákra vágva kiolvasztottam és ennek a zsírjába egy fej ugyancsak apró kockákra vágott vöröshagymát dinszteltem.
Rászórtam az aprított zöldségeket és néhány perces együttlét után a gombát is hozzátettem.
Két evőkanál liszttel meghintettem, kicsit barnítottam, majd a tűzről lehúzva adtam hozzá egy evőkanál őrölt fűszerpaprikát. Felengedtem 1,5 l húslével és jól összekevertem. Visszatettem a tűzre és fűszereztem (só, bors, kakukkfű, majoranna, aprított petrezselyemzöld, 2 cikk zúzott fokhagyma).
A zöldségek és a gomba puhulásáig főztem.
A levesből két szedőkanálnyit kimerítettem és ebben elkevertem 2 dl főzőtejszínt és 4 evőkanál tejfölt. Simára kevertem és visszaszűrtem a levesre.
Közben házi reszelt tésztát készítettem:
1 egész tojást felütöttem, sóztam és annyi lisztet adtam hozzá, amennyit felvett. Kemény tésztává gyúrtam és a reszelő nagy lyukán ledörzsöltem. Amikor tapadóssá vált a tészta, mindig megmártottam a lisztbe. Ez lett a gombaleves betétje.
A forrásban lévő levesbe tettem a tésztát és addig hagytam abban főni, amíg a leves tetejére feljöttek.

026_renamed_by_iws_15.jpg


Miután minden megfőtt a levesbe, tálalható.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7712665989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása