Gyömbéres-sonkás krumpligombócleves
2017. szeptember 25. írta: SzepiÁgi

Gyömbéres-sonkás krumpligombócleves

A gombóc, leveses tányérban is nyerő

 

Már többször említettem, hogy én és a családom imádja a gombócos leveseket. Rengeteg formában készítettem már, most egy gyömbéres-sonkás változat lett a nyerő.

020_renamed_by_iws_15.jpg

 

Ahogy én készítettem:
 40 dkg zöldséget megtisztítottam és daraboltam. Én csak sárgarépát karikára vágva és brokkolit, valamint karfiolt rózsáira szedve használtam. Ez mindenkinek az ízlésére van bízva.

004_renamed_by_iws_15.jpg


Hagymás zsíron kicsit megpároltam és felöntöttem a leves mennyiségének megfelelő hús-alaplével. Nálam volt korábbról lefagyasztva, de húsleves kockából is készíthető. jelen esetben ez a mennyiség 2,5 l volt.


Amíg a zöldségek puhultak, elkészítettem a levesbetét gombócokat:
30 dkg krumplit héjában odatettem főni. Amikor megfőtt, meghámoztam és 20 dkg sonka, 1,5 cm gyömbér, egy csokor petrezselyemzöld társaságában ledaráltam.

011_renamed_by_iws_18.jpg


Fűszereztem sóval, borssal, őrölt fűszerpaprikával, picike őrölt szerecsendióval ízlésnek megfelelően. Egy csapott evőkanál zsírt, két tojást és annyi lisztet kevertem hozzá, hogy lágy, de formálható masszát kapjak.
Alaposan összedolgoztam és vizes kézzel gombócokat formáztam belőle. Nekem ebből az adagból 20 db lett.

016_renamed_by_iws_19.jpg


A forrásban lévő levesbe raktam és addig főztem, amíg feljöttek a leves tetejére. Akkor elzártam alatta a tűzet, lefedtem és még 10 percet hagytam így állni.

017_renamed_by_iws_21.jpg


Ezt követően már tálalható.

018_renamed_by_iws_10.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6012895370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása