Kolbásszal - sajttal töltött karajtekercs szalma krumplival és rukkolás paradicsomsalátával
2017. október 27. írta: SzepiÁgi

Kolbásszal - sajttal töltött karajtekercs szalma krumplival és rukkolás paradicsomsalátával

Jót-jóval tetézve...

 

Egyik kedvenc húsfajtám a sertéskaraj. Sokféle képpen elkészíthetjük. Én most tekecs alakba sütöttem, mindenféle jóval megtöltve. A hozzá fogyasztott saláta már csak "hab a tortán".

069_3.JPG

 

Ahogy én készítettem:

1,5 kg csontnélküli karajt szeletekbe vágtam (10 szelet). 30 dkg sütnivaló (nyers) kolbászt karikákra szeleteltem. 35 dkg sajtot durvára reszeltem.

005_renamed_by_iws_23.jpg


Vékonyra klopfoltam a karaj szeleteket, sóztam, borsoztam mind a két oldalról. Reszelt sajttal megszórtam, a közepébe keresztbe helyeztem el kolbász karikákat, mellette két oldalról egy-egy csík aszalt paradicsomot.

014_renamed_by_iws_27.jpg


Szorosan feltekertem a töltött hússzeleteket.

017_renamed_by_iws_22.jpg

Mindegyiket bevontam egy szelet baconnal.
Egy megfelelő sütőedényt (én kerámia tálat használtam) kizsíroztam, a tekercseket egymás mellé és után bele sorakoztattam. 1 dl húslevet öntöttem rá és sütőbe tettem. Én hideg sütőbe tettem és fokozatosan emeltem a hőfokot 180 fokra. Így sütöttem 1 órán keresztül fedetlenül.

023_renamed_by_iws_14.jpg


Addigra a levet is felszívta és elpárologtatta. Szép pirosra sült.

043_renamed_by_iws_10.jpg


Ekkor reszelt sajttal alaposan megszórtam és tépett petrezselyemzölddel is meghintettem.
Most már csak annyi ideig maradt a sütőbe, amíg a sajt szépen rá olvadt.

052_renamed_by_iws_8.jpg



Szalma krumpli volt a körete:
 1kg krumplit meghámoztam, megmostam, leszárítottam és tetszőleges csíkokra vágtam. Megszórtam paprikás sült krumpli fűszersóval és forró, bő olajban arany sárgára sütöttem. Papírtörlővel leitattam róla a fölösleges olajat és tálaltam.

Rukkolás paradicsomsalátát is készítettem hozzá:
Két féle (narancssárga és piros) koktélparadicsomot, új hagymát, rukkolát, apró mozarellát haználtam hozzá.

026_renamed_by_iws_17.jpg


A koktélparadicsomokat nagyságuktól függően kettőbe vagy négybe vágtam, az új hagymát karikára.
A rukkolának a hosszú vastag szárát lecsíptem, a mozarellát daraboltam.
Összevegyítettem a hozzávalókat és meglocsoltam mézes balzsamecettel, majd citromos olíva olajjal.
Tálaláskor egy kis sót és frissen őrölt borsot hintettem rá.

 

039_renamed_by_iws_7.jpg

Én mindent egy tálon felszolgáltam és mindenki ízlésének megfelelően szedhetett belőle.

055.JPG



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5713110326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása