Cukkínivel rakott lasagne
2017. november 07. írta: SzepiÁgi

Cukkínivel rakott lasagne

Selymes őszi ízek

 

Az amúgy is finom lasagnet, cukkínivel még ízletesebbé sikerült varázsolni.Bátran ajánlom kipróbálásra.

073.JPG


Ahogy én készítettem:

Boltban vásárolt lasagne tészta lapokat és egy nagyobbacska cukkínit használtam.

002.JPG



Először a húsos ragut készítettem el:
60 dkg darált húst 2 evőkanál olajon elkezdtem párolni. Fűszereztem 1 mokkáskanál kakukkfűvel, rozmaringgal, bazsalikommal, borsikafűvel és 2 db babérlevéllel. 4 db koktél paradicsomot félbe vágva hozzáadtam. Addig pároltam, amíg a saját levét el nem főtte.

015.JPG


Amikor zsírjára pirult, felöntöttem 0,5 l paradicsomlével és adtam hozzá 1 evőkanál cukrot. Alaposan átkevertem és így pároltam tovább a húst közepes lángon és néha meg kavargatva, kb. 50 percet.

018_1.JPG



Közben a cukkínit meghámoztam, magját eltávolítottam és széles, de vékony csíkokra szeltem.

011.JPG



Besamelt készítettem:
10 dkg vaj, 2 evőkanál liszt és 6-7 dl tej felhasználásával.
A vajat megolvasztottam, a liszttel besűrítettem és apránként adagolva hozzá a tejet, a tejszínnél kicsit sűrűbb mártást készítettem.

028.JPG



25 dkg sajtot lereszeltem.

022.JPG



Miután ezekkel elkészültem, egy megfelelő méretű tepsit alaposan kiolajoztam, és rétegeztem a lasagne hozzávalóit.
Először a tésztával beterítettem a sütő edény alját, erre kerültek a cukkíni csíkok majd a húsos ragu és végül erre simítottam a besamelt, erre újból tészta és így tovább, amíg a hozzávalóból tart.
A tetejére besamel került és vastagon megszórtam a reszelt sajttal.

044.JPG


Nem előmelegített sütőbe tettem és 160-170 fokon addig sütöttem, amíg a tetején a sajt szép színt nem kapott (45-50 perc).

049.JPG



Nagyon ízletes ételt tálalhattam, amit tálalás előtt rozmaring és bazsalikom ágakkal valamint koktél paradicsommal és reszelt sajttal díszítettem.

076.JPG




Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6413200461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása