Hagymaleves sült-sajthabbal
2017. november 25. írta: SzepiÁgi

Hagymaleves sült-sajthabbal

Ínycsiklandó immunerősítő leves

 

A "szezonális" nátha időszakokban legjobb a természetes alapanyagokból készült ételekkel történő immunerősítés.
Ilyen alapanyag többek között a hagyma is. Én most levest készítettem belőle, melynek érdekessége a sült a sajthab.

027_1.JPG



Ahogy készítettem:

3 nagy fej vöröshagymát fél karikára, 3 db szikkadt zsemlét kockákra vágtam.

003_renamed_by_iws_19.jpg


5 evőkanál olajon elkezdtem dinsztelni a hagymát, és amikor üvegessé vált hozzáadtam a zsemle kockákat is. Néhányszor átkavartam, felöntöttem 2,5 l marhahús lével (lehet zöldség vagy más húslé is, akár leveskockából készítve). Addig főztem, amíg a zsemle teljesen szét nem ázott benne. Sóval és fehérborssal ízesítettem.

005_renamed_by_iws_24.jpg



Közben elkészítettem a sajthabot:
10 dkg trappista és 10 dkg füstölt sajtot reszeltem. 4 tojás fehérjét kemény habbá vertem, majd óvatosan belekevertem a sajtokat.

009_renamed_by_iws_17.jpg



Amikor a leves elkészült, átöntöttem egy tűzálló tálba és a sajthabot a tetejére halmoztam kanállal.
Forró sütőbe tettem.

016_renamed_by_iws_22.jpg


Addig sütöttem, amíg a hab szép színt nem kapott.

021_renamed_by_iws_13.jpg



Melegen tálaltam és frissen készült pirítós kenyeret kínáltam hozzá.

045_renamed_by_iws_11.jpg



Gyorsan elkészül és az immunrendszerünk is hálás lesz érte, mi pedig egy csodás ízzel leszünk gazdagabbak! Ez a mennyiség 6-8 személy részére tökéletesen elegendő.

 

036.JPG


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7213380679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása