Babgulyás
2015. augusztus 28. írta: SzepiÁgi

Babgulyás

Látványával, illatával, ízével sosem lehet betelni

 

babgulyas_renamed_by_iws.jpg

Imádjuk a gulyásokat minden formában. A mostanit egy kis babbal bolondítottam meg!

Ahogy én készítem:

Előző nap este beáztatom a fehér babot.
A húst, (mindenkinek a csont nélküli kedvenc húsa lehet, én marha - és sertéshússal is szoktam  készíteni)  apróbb kockákra vágom.


Tenyérnyi, ujjnyi vastag szalonnát, kisebb darabokra vágva kiolvasztok, és amíg teljesen meg nem tepertősödik, de már elég zsírt eresztett, aprított vöröshagymát dinsztelek benne. Hozzáadom a kockázott húst, ízesítem (zúzott fokhagyma, só, bors, őrölt köménymag, babérlevél), a tűzről levéve teszek bele őrölt pirospaprikát, egy evőkanálnyi lisztet és a tűzre visszatéve, állandó kavargatás mellett, kevés vízzel felengedem. Amikor a hús már félig megsült, tetszőleges mennyiségű fehér- és sárgarépát karikára vágva beledobom, és hozzáadom a beáztatott, leszűrt babot, majd a kívánt leves mennyiségnek megfelelő vízzel felengedem. Ha szükséges után ízesítem. Mivel a pörkölt már ízesítve volt ezért csak ízesítés pótlásra lehet szükség. Lassú forralással addig főzöm, amíg a bab és a hús meg nem puhul, illetve egy kicsivel előtte pár szem apróbb kockákra vágott hámozott burgonyát teszek bele. Pár perc és el is készült az étvágygerjesztő babgulyásunk.


Friss kenyérrel a legfinomabb. Aki szereti, erős paprikával is fokozhatja az élvezetet.
Csodálatos illata, színe és íze van.

 

025_renamed_by_iws.jpg

 


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr947740820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schiffieva 2015.08.28. 18:48:33

nagyon éhes lettem! <3

SzepiÁgi 2015.08.28. 20:01:20

Kedves schiffieva! Sajnos csak a recepttel tudok szolgálni :)
Ha elkészíted akkor pedig jó étvágyat kívánok!
süti beállítások módosítása