Kapros, joghurtos tökfőzelék, sült bacon feltéttel
2015. október 01. írta: SzepiÁgi

Kapros, joghurtos tökfőzelék, sült bacon feltéttel

Ne tököljünk...főzzünk tököt !

 

Együnk minél több főzeléket, hiszen egészségesek, táplálóak, könnyen emészthetőek és ízletesek. A tök egy nagyon jó alapanyaga a főzeléknek.

 

036_renamed_by_iws_2.jpg

Ahogy én készítettem:
A tököt legyalultam (lehet fagyasztottat is használni, akkor fagyott állapotban kezdjük a készítését) és hagymás zsíron megdinszteltem.  Sóztam, borsoztam, nagy csomó apróra vágott kaporral és házi ételízesítővel ízesítettem.  Felengedtem annyi vízzel ami éppen ellepte és csak pár percig hagytam főni, hogy roppanós maradjon.

A joghurtba, pirospaprikát, kevéske étkezési keményítőt tettem, jól összekevertem és a tökre szűrtem. Ha túl sűrűnek találjuk, akkor tejjel lehet hígítani. ( Aki fehéren szereti, a paprikát hagyja el)
Néhány perces forralás után készen is van.

 

051_renamed_by_iws_1.jpg
A bacon csíkokat egy kávéskanál zsír hozzáadásával pirosra sütöttem.

 

048_renamed_by_iws.jpg

 


Ezt tálaltam a főzelék tetejére.

 

032_renamed_by_iws_1.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr617878752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása