Nyúl vadasan, zsemlegombóccal
2015. október 24. írta: SzepiÁgi

Nyúl vadasan, zsemlegombóccal

Nyuszi ül a...most nem a fűben, hanem a tányérunkon

 

Ritkán eszünk nyulat, de most alkalom adódott rá. Nagyon finom vadas mártással tálaltam.

003_renamed_by_iws_1.jpg

Ahogy én készítettem:


Előző nap a nyuszit olajos, fokhagymás tejbe beáztattam. Lefedve a hűtőben tároltam felhasználásig.
Másnap a nyúlhúst tetszés szerinti darabolása után, szalonnából nyert kevés zsiradékon átsütöttem minden oldaláról és kiszedtem abból.
A visszamaradt zsiradékon az apróra vágott vöröshagymát, durvára lereszelt sárgarépát, karikázott fehérrépát, egy kevéske szeletelt karalábét, kis szelet zellert, megdinszteltem.
Utána tettem bele zúzott fokhagymát és máris felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje.
Ízesítettem, babérlevéllel, borssal, sóval, cukorral és mustárral.
Visszatettem bele a húst és annak puhulásáig főztem. Amikor megfőtt, újból kiszedtem a húsdarabokat és a babérlevelet.
A visszamaradt levet a megfőtt zöldségekkel, botmixerrel pépesítettem.
Lisztes, tejföllel behabartam, ha szükséges utána ízesítjük sóval, cukorral, citromlével.
Összeforraltam és visszahelyeztem bele a húsokat.

Zsemlegombócot készítettem

A zsemlét felkockáztam. Egy edényben felforrósítottam vajat, és megpirítottam rajta a zsemlekockákat. A megpirított zsemlét összedolgoztam a vajjal, sóval, liszttel és annyi vízzel, hogy se túl lágy, se túl kemény masszát kapjak.

Egy fazékban vizet forraltam, és a lobogó sós vízben kifőztem a gombócokká formált masszát kb. 10-15 perc alatt.

Melegen tálaltam a vadas nyúlhúshoz.

 027_renamed_by_iws_3.jpg
Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr358017987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása