Kocsonya
2015. december 11. írta: SzepiÁgi

Kocsonya

Az én kocsonyám...

Biztosan mindenkinek van jól bevált receptje a kocsonya készítéshez is, de én a sajátomra esküszöm!
Még soha nem vallottam szégyent vele. Átlátszó, finom és étvágygerjesztő.

004.JPG

Ahogy én készítem:

Hozzávalók:
3 kg kocsonyahús (láb, fül, farok, csülök, bőrke, esetleg fél fej, én kevéske füstölt húst is szoktam bele tenni), 4l víz, 3 kávéskanál só, 5-6db szemes bors, 1 nagy fej tisztított vöröshagyma, 5-6 cikk fokhagyma, aki szereti répát és petrezselyemgyökeret is tehet bele

Elkészítés:
A húsdarabokat meg kell tisztogatni, többször megmosni és darabolni.
Megfelelő méretű edénybe tenni és annyi vizet önteni rá, hogy bőven ellepje. Kevéske sót adjunk hozzá és lassú gyöngyözéssel, kislángon, fedő nélkül főzzük (ne kavargassuk). Sokáig fő (4-5 óra) és az elpárolgott vizet nem kell pótolni.

Ha a hús már puha, levesszük a tűzről, és fél óra hosszat hagyjuk hűlni.

Utána a tetejéről leszedjük a zsírt, levét átszűrjük, újra hagyjuk ülepedni, amíg a tányérokra elosztjuk a húst. Minden tányéron legyen bőrös, csontos és színhús is. A húsra rászűrjük a letisztult levet és a tetejét piros csemegepaprikával is megszórhatjuk.

A kész kocsonyát hideg helyre, de ne a fagyra tegyük (nem kell megfagynia, csak megalvadnia)
Mi citromlével meglocsolva és lilahagymával  szeretjük fogyasztani.

016_renamed_by_iws_6.jpg

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr228158336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása