Gyümölcskenyér
2018. január 03. írta: SzepiÁgi

Gyümölcskenyér

Ünnepre és hétköznapokra

 

Elsősorban karácsonyra szoktam készíteni, de olyan finom és gyorsan elkészül, hogy beiktatom a hétköznapokba is, főleg télen.

033_1.JPG

Ahogy én készítettem:

Hozzávalók egy  őzgerinc formához :
20 dkg margarin, 17 dkg porcukor, 6 gr vaníliás cukor, 4 db tojás, 20 dkg liszt, 6 gr sütőpor, 3 dkg dió, 5 dkg mogyoró (3 dkg a tésztába, 2 dkg a tetejére), 3 dkg datolya, 3 dkg füge, 5 dkg aszalt sárgabarack, 5 dkg aszalt szilva, 5 dkg mazsola, 5 dkg kandírozott gyümölcs, ½ narancs reszelt héja,

Elkészítése:
A margarint 14 dkg porcukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem, majd egyenként hozzáadtam a tojások sárgáját. A tojások fehérjét a maradék cukorral kemény habbá vertem, és lágyan összekevertem a margarinos masszával.
A liszttel elkevertem a sütőport és hozzáadtam az előzőleg felaprított gyümölcsöket valamint a narancs reszelt héját és ezt is hozzákevertem.
Az őzgerinc  formát kibéleltem sütőpapírral  és belesimítottam a gyümölcsös masszát.
180 fokra előmelegített sütőbe sütöttem, 40 percig.
Kihűlés után olvasztott csokoládéval, ecsettel lekentem a tetejét és megszórtam durvára darált mogyoróval.

029_2.JPG


Hűvös helyre tettem, hogy a csoki is megdermedjen rajta és szeleteltem.

040_renamed_by_iws_11.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2913547179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása