Savanyú krumplifőzelék, zabpelyhes virslivel
2016. április 01. írta: SzepiÁgi

Savanyú krumplifőzelék, zabpelyhes virslivel

Egy klasszikus főzelék, ami nagyon finom

Ez az étel olyan, amit még a menzán sem tudnak elrontani.Olcsó, gyorsan elkészül és nagyon finom.

127_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:
A krumplit hámozás után, karikákra vágtam.

112_renamed_by_iws.jpg
Vöröshagymát, apró kockákban, zsíron megdinszteltem. A tűzről levéve, pirospaprikát adtam hozzá. Rádobtam a karikázott krumplikat, összeforgattam és a visszatéve a tűzre, felengedtem annyi vízzel, hogy ellepje. Fűszereztem, babérlevéllel, sóval, borssal, majorannával. A krumpli puhulásáig főztem. Akkor habarást készítettem (tej, tejföl, liszt), a krumpli levéből egy keveset hozzáadva, simára kevertem és rászűrtem a krumplira. Néhány perces forralás után el is készült a főzelék. Miután egy kicsit hűlt, ecettel savanyítottam, ízlésünknek megfelelően. Tálaláskor a babérlevelet kidobtam belőle.

130_renamed_by_iws.jpg

Feltétként, zabpelyhes virslit kapott.
A virsliket hosszában, félbevágtam.

114_renamed_by_iws.jpg

A szokásos módon paníroztam (liszt, felvert, sózott tojás) azzal a különbséggel, hogy zabpehelyben is megforgattam.

117_renamed_by_iws.jpg


Bő forró zsiradékban kisütöttem.

120_renamed_by_iws.jpg

A felesleges zsiradékot leitatva róla, tálaltam.

123_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr348552402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2016.04.02. 11:44:40

Az elkészítési mód tökéletes. Annyi, hogy én tisztább ízekkel dolgozok, azaz nem babérlevél és majoranna, hanem vagy babérlevél, vagy majoranna, vagy tárkony, ez három különböző eset. Az más, hogy az ecetet nem szeretem, nekem elég a tejföl.

SzepiÁgi 2016.04.02. 17:55:45

@élhetetlen:
Köszönöm a reagálást! Természetesen az ízlések, mindig befolyásolják az ételek ízesítését, ez mindig egyedi.

Tökönrúgott Feleségek 2016.04.02. 18:21:49

Én is így csinálom, de a "pörköltalap"-ot kihagyom. Úgy is nagyon finom!

SzepiÁgi 2016.04.04. 20:35:08

@Tökönrúgott Feleségek:
Biztosan úgy is finom ! Mi szeretjük a színesebb ételeket és a paprikától, kap egy kis színt.
süti beállítások módosítása