Majorannás csirkemáj, párolt hagymaágyon, zöldséges kölessel, fejes salátával
2016. április 08. írta: SzepiÁgi

Majorannás csirkemáj, párolt hagymaágyon, zöldséges kölessel, fejes salátával

Hagymát eszünk, hagymával...

 

Szeretjük a sült hagymát és a májat is. A családom mindig kevésnek találta és nagyon össze is töpörödött a máj sütésekor a hagyma.Ezért most külön hagymaágyat készítettem a sült májnak.

045_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:

Egy jó nagy fej vöröshagymát aprítottam és zsíron megdinszteltem. Rádobtam a csirkemájat, amit borsoztam, zúzott fokhagymát adtam hozzá és majorannával alaposan megszórtam. Hirtelen, óvatosan forgatva és rázogatva megsütöttem.  Csak akkor sóztam, amikor a tűzről levettem. Kiszedtem a zsírból a megsült májakat, amit tálalásig melegen tartottam.

002_renamed_by_iws_1.jpg


5-6 nagy fej vöröshagymát szeleteltem és a visszamaradt zsírban megsütöttem.

006_renamed_by_iws.jpg


Tasakos kölest főztem sós vízben (addig főztem, amíg a tartalma a tasakot ki nem töltötte).

014_renamed_by_iws_3.jpg


Zöldségeket aprítottam (sárgarépa, zeller, karalábé, zöldborsó) és ételízesítős vízben, megfőztem.
Amikor megfőtt, leszűrtem és jól lecsöpögtettem.

011_renamed_by_iws_1.jpg


Összevegyítettem a főtt kölessel.

049_renamed_by_iws.jpg


Tálaláskor, formába tettem és abból kiöntve tálaltam.

054_renamed_by_iws.jpg


Kapros fejes salátát fogyasztottunk hozzá.
Víz, ecet, cukor, só, kevés olíva olaj és sok apróra vágott (vagy morzsolt) kapor felhasználásával készült.
Ízlés szerint, tejföllel is meg lehet locsolni.

019_renamed_by_iws_1.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr798579744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szsuzsanna 2016.04.09. 12:02:42

Kérlek, írd meg, hogy ilyen tasakos kölest, melyik boltban tudok venni! (vidéki vagyok)

SzepiÁgi 2016.04.09. 14:37:13

Én a Sparban vettem, de bio üzletekben és egyéb áruházláncokban is biztosan kapható!
süti beállítások módosítása