Házilag készített áfonyás és madártej fagyi
2016. április 17. írta: SzepiÁgi

Házilag készített áfonyás és madártej fagyi

Fagyigép nélkül

Jön a jó idő és biztosan mindenkinek jól fog esni a hűsítő fagyi. Nem kell kétségbeesni annak sem, akinek nincs fagyigépe. Nagyon egyszerűen elkészíthető manuálisan is.

Ahogy én készítem:

Áfonyás fagyi:
Ami szükséges hozzá: 4 evőkanál áfonya lekvár, 4 dl natúr joghurt, 5dl tejszín
A tejszínt enyhén felverem, hozzáadom a joghurtot és a végén az áfonya lekvárt. Időnként (fél óránként) átkeverem és legalább 2 órát a fagyasztóban dermesztem.

 

Madártej fagyi:
Ennek szükségletei: 0,5 l tej, 1 evőkanál liszt, 15 dkg cukor, 5 csomag vaniliás cukor, 5 db tojás, 5 dl tejszín.
A tojások sárgáját, kikavartam a liszttel, a fele cukorral és 0,5 dl tejjel. A többi tejet felmelegítettem (nem forraltam), összekevertem a sárgájával és sűrűsödésig kavargattam. Utána lehűtöttem.
A maradék cukorral a tojás fehérjét felvertem és a kihűlt sárga krémbe bele kevertem
A tejszínt a vanilliás cukorral felvertem és a krémhez adtam. 2 órára mélyhűtőbe tettem, majd átkevertem és még 1 órát hagytam a fagyasztóban.

11870788_1038407282856604_8480548105282397685_n.jpg

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr558635252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása