Orgonaszörp
2016. május 02. írta: SzepiÁgi

Orgonaszörp

Kedvenc virágom az orgona

 

Legkedveltebb virágom az orgona. Virágait egykor fájdalom és lázcsillapítóként használták, mára már csak dísznövényként tartják számon. Sajnos nagyon rövid életű. Én szerettem volna magamnak színét, illatát tovább megtartani.Ezért készítettem belőle szörpöt. Lila színű orgonát ajánlok használni.

13096162_1190230397674291_3324218550550615265_n.jpg

Ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
1,5 l víz, 1 kg kristálycukor, kb. 0,5 kg orgonavirág, 1 citrom és 1 narancs leve

Elkészítés:
Egy hosszadalmas munkával kezdődik, de megéri a fáradozást. Az orgonavirágokat leszedegettem a zöld szárrészről. Csak a szirmokra van szükség és ügyeljünk arra , hogy véletlenül sem maradjon rajta zöld rész.
A szirmokat megmostam és lecsepegtettem.
A vízből és cukorból szirupot főztem. A tűzről levéve, hozzáadtam a citrom- és narancslevet, jól összekevertem és bele öntöttem a lecsipegetett orgonavirágot. Összekevertem és fedővel lefedtem. Egy napot hagytam így állni, majd hidegen leszűrtem és alaposan tisztára mosott (kifőzött) üvegekbe töltöttem.
Mivel tartósítószert nem tartalmaz, ezért érdemes meleg dunsztba tenni, hogy hosszabb időn keresztül is tárolható legyen.
A meleg dunsztot úgy készítettem, hogy egy megfelelő méretű edényt kibéleltem tiszta konyharuhákkal. Ebbe állítottam a feltöltött üvegeket. Az edényt addig töltöttem fel langyos vízzel, hogy az üvegeket háromnegyed részig érje. Befedtem a tetejét is konyharuhával és tűzre tettem a dunsztos edényt.Forrásig hagytam a tűzön, majd levettem és ebben hagytam kihűlni a szörpöket. 
Hűtőben 3-4 hónapot kibír romlásnak indulás nélkül.

11114095_870019579736069_7254944891421955221_n_renamed_by_iws.jpg

Kellemes kortyolgatást!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr368680716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komolytalan samu 2016.05.03. 12:24:48

Hmm. Az aromákat nem főzöd ki így a szörpből? A bodzaszörpnek is az a legnagyobb baja, hogy ha a felforralt cukorszirupba teszed a virágot, akkor az íze meg sem közelíti a hidegen (max 40-50 fokon) áztatott szörpét. Hőkezelés nélkül viszont pillanatok alatt megromlik.

SzepiÁgi 2016.05.03. 16:47:07

@komolytalan samu:
Csak a szirupot főztem és utána amikor már a tűzről levettem, adtam hozzá a virágot, tehát csak gőzölődött. Így nem veszít a színéből sem annyit és az illatanyag is (nem olyan intenzíven mint a virágnak) megmarad.
Nem mondom, hogy vetekszik a gyümölcsszörpökkel, de kuriózumként, érdekességként készíthető.
süti beállítások módosítása