Tejszínes sült csirkemájas zúza,  zöldséges bulgurral
2016. május 22. írta: SzepiÁgi

Tejszínes sült csirkemájas zúza, zöldséges bulgurral

A csirke apró finomságai

 

Szeretjük a csirkezúzát és májat is, de nem tudtunk dönteni egyik javára sem, ezért összeházasítottam őket.Így is kedvencünké vált.

029_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:


Az alapanyagokat előkészítettem:

001_renamed_by_iws_1.jpg


A zúzát  daraboltam (három darabba vágtam), A májat ketté vágtam, Hagymát szálasra szeltem, fokhagymát tisztítottam, zsírt készítettem elő. Ami a képről lemaradt, egy darab paprika kockákra vágva  és egy paradicsom, negyedelve.


Zsírban a hagymát megdinszteltem, a tűzről levéve fűszerpaprikát adtam hozzá és rátettem a zúzát. Jól átforgattam, visszatettem a tűzre. Kevés vizet öntöttem rá és ízesítettem, borssal, őrölt köménnyel, majorannával, zúzott fokhagymával, szeletelt paprikával, paradicsommal. Gyakori kevergetés mellett, mindig kevéssel pótolva rajta a folyadékot, fedő alatt puhára pároltam.
Utána hozzáadtam a májat, a fedőt már nem tettem vissza rá és óvatosan kevergetve azt is megsütöttem. Csak ekkor sóztam ízlésnek megfelelően. Végül 30 %-os tejszínnel nyakon öntötten és néhány perces forralás után el is készült.

Zöldséges bulgur készült hozzá:

A zöldségeket tisztítottam és daraboltam (sárgarépa, fehérrépa, karfiol, brokkoli).
A bulgurt, kétszeres mennyiségű vízzel felöntöttem, a fehér-és sárgarépát is hozzáadtam, ízesítettem ételízesítővel és tűzre tettem. Forrástól számított 10 percig főztem fedő alatt, utána  hozzáadtam a karfiolt és brokkolit és fedő nélkül puhítottam még 5 percet.
Köretként tálaltam a sültekhez.

023_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr28738730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása