Halpaprikás, kapros tésztával
2016. június 28. írta: SzepiÁgi

Halpaprikás, kapros tésztával

Fagyasztott, filézett tengeri halból készült

 

Statisztikailag kimutatott, hogy azokban az országokban, ahol magas a halfogyasztás aránya, kevesebb a megbetegedés. Nálunk még mindig alacsony ez az arány és sokan nem is szeretik a halat, pedig nagyon változatosan lehet elkészíteni.
Én most ezt az ételt a számomra legegyszerűbben elérhető, fagyasztott, filézett tengeri halból készítettem. A friss hal, természetesen sokat emel az élvezeti értékeken. Ajánlom, hogy próbáljátok ki a köretként tálalt kapros tésztát, mert nagyon jó kiegészítője lett a halpaprikásnak.

001_2_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:


A halat fagyasztott állapotban sós, fokhagymás tejbe áztattam két óra hosszára. Addig a hal ki is engedett. Felkockáztam kb.5x5 cm-es darabokra.


Vöröshagymát dinszteltem zsíron (ahogy a pörköltnek szoktam) adtam hozzá apróra vágott tv paprikát majd a kockázott paradicsomot is dobtam rá. Felöntöttem 3 dl száraz fehérborral (ami éppen csak ellepte) és ízesítettemval, borssal, fűszerpaprikával. Így főztem 20-25 percig, amikor a tejben áztatott haldarabokat is hozzáadtam. Innentől kezdve már csak rázogattam, hogy ne törjenek szét a haldarabok. 10-15 perc után óvatosan belekevertem a szaftba 3 dl 20%-os főzőtejszínt. Még egyet rottyantottam rajta és el is készült.

012_renamed_by_iws_4.jpg


Tésztát főztem ki  bő, sós, forró vízbe. Amikor megfőtt, alaposan lecsöpögtettem és egy tálban összekevertem a paprikás hal szaftjával és apróra vágott kaporlevéllel. Ha szükséges lehet még sózni.

019_renamed_by_iws_3.jpg


Együtt tálaltam a hallal. Nagyon finom kiegészítője lett a halpaprikásnak.

010_renamed_by_iws_3.jpg



Jó étvágyat!




A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr288851920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása