Sült csirkebatyuk baconos zöldbabkötegekkel és  paradicsomsalátával
2016. július 24. írta: SzepiÁgi

Sült csirkebatyuk baconos zöldbabkötegekkel és paradicsomsalátával

Fantasztikus ízek

 

A mostani ételem egy kicsit összetett, bár külön-külön is nagyon finom élvezhető. A batyus sült csirkecomb már önmagában is tartalmaz köretet, a baconos zöldbabköteg már csak ráadás. A paradicsomsaláta pedig egy diétázónak önmagában is elegendő. Így együtt viszont a menyei ízeket adja nekünk. 

115_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:


Az alsó csirkecombokat gyors pácba helyeztem. Napraforgó olajba fűszereket szórtam (só, bors, fűszerpaprika, zúzott fokhagyma, őrölt kömény, majoranna) és a csirkecombokat alaposan átforgattam benne. Lefedtem és hagytam állni, néhányszor átforgattam újból.
A laskagombát apró darabokra vágtam. Aprított vöröshagymát zsíron dinszteltem, majd a tűzről levéve fűszerpaprikát adtam hozzá és a gombát rádobtam. Visszatettem a tűzre és tovább fűszereztem.Kapott sót, borsot, egy nagy csokor aprított petrezselyemzöldet. Zsírjára sütöttem.
A krumplikat héjában megfőztem, majd összetörtem és fűszereztem, sóval, borssal, szerecsendióval, kurkumával.
Amikor ezek elkészültek, félretettem és hagytam azokat hűlni.

Most kerül készítésre a hús. Zsíron apróra vágott vöröshagymát dinszteltem és a páclével együtt a combokat hozzáadtam. Gyakori forgatás, kavarás mellett minden oldalról megsütöttem. A hús puhulása után ezt is félretettem hűlni.

A vajas leveles tésztát (amit már korábban készítettem és a fagyasztóból vettem elő, kiengedtem szobahőmérsékleten) elnyújtottam lisztezett gyúrótáblán és kb.15x15cm-es darabokra vágtam.
Amikor kihűlt a krumpli, a gomba és a hús is, a közepébe helyeztem két evőkanál krumplit, egy evőkanál gombát, majd ráállítottam egy sült csirkecombot.

081_renamed_by_iws_1.jpg

 

A tészta széleit felhajtottam, a comb köré batyut képezve. A csontos résznél elkötöttem cérnával, amit sütés után eltávolítottam róla.
Az így elkészített batyukat, tojássárgájával lekentem és megfelelő méretű tepsibe helyeztem. A kimaradt csontos részre fóliát tekertem. Én elkövettem azt a hibát, hogy csak a sütés közbeni ellenőrzéskor tettem rá, mert elfelejtettem, ezért egy kicsit sötétre sült.
Előmelegített 180 fokos sütőben fél órát sütöttem.

101_renamed_by_iws.jpg



Körete volt még a baconos zöldbabköteg:
Ehhez  kb. egyforma nagyságú zöldbabot válogattam. Két végét levágtam, megmostam és sós, köménymagos vízben 10 percig blansíroztam. Ezután leszűrtem, papírtörlővel leitattam róla a nedvességet.
A bacont szeletekre szedtem. A kihűlt zöldbabból hat darabonként kötegeket készítettem, apróra vágott kaporban megforgattam és középen betekertem a bacon csíkkal.

062_renamed_by_iws_4.jpg


Egy teflonlábast, zsírral kikentem és a baconos zöldbabkötegeket belehelyeztem. Minden oldalról átsütöttem, amíg a bacon meg nem sült.
Utána kiszedtem a zsírból és tálalásig melegen tartottam.

078_renamed_by_iws_1.jpg

 

Lilahagymás, bazsalikomos,magvas paradicsomsalátát készítettem:
A lilahagymát szeleteltem és a paradicsomot kockákra vágtam. Egy tálba helyeztem, sóztam és tökmagolajjal meglocsoltam. Utána megszórtam morzsolt bazsalikommal és gojibogyós saláta magkeverékkel. Citromot csavartam rá, óvatosan összekevertem és tálaltam.

066_renamed_by_iws_1.jpg



Mivel minden elkészült, már csak a tálalás maradt hátra és az ízek élvezete.

109_renamed_by_iws.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1008911394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása