Sonkás rakott tészta, tormaszósszal
2016. szeptember 05. írta: SzepiÁgi

Sonkás rakott tészta, tormaszósszal

Bizarr és pikáns...finomabb lett mint gondoltam!

 

Ennek a most bemutatott ételemnek az érdekessége, a tormaszósz. Eddig mindig főzve és főleg marhahús és sonka mellé készítettem. Kipróbáltam hidegen és még én is meglepődtem milyen remek kiegészítője lett a sonkás tésztának. Bátran ajánlom, még ha kicsit bizarrnak is tűnik.

147_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:

A főtt füstölt sonkát tetszés szerinti kockákra vágtam. Mangalica zsíron, apróra vágott vöröshagymát dinszteltem és ezen kicsit megpirítottam a sonkát. Ízesítettem egy pici borssal és római köménnyel.

127_renamed_by_iws_1.jpg

A tésztát (én nagy kockatésztát használtam) bő, forró, sós vízben puhára főztem. Utána leszűrtem, alaposan lecsöpögtettem és összekevertem a sonkával.

129_renamed_by_iws.jpg

Egy megfelelő méretű tepsit zsírral kikentem, zsemlemorzsával beszórtam és ebbe terítettem egyenletesen a sonkás tésztát. 180 fokon 35-40 percig sütöttem.

134_renamed_by_iws.jpg

Ekkor a sütőből kivéve, durvára reszelt sajttal alaposan megszórtam a tetejét.

143_renamed_by_iws.jpg

Addig sütöttem még, amíg a sajt szépen rá nem olvadt és szép színt nem kapott.

146_renamed_by_iws.jpg


Hideg tormaszószt készítettem hozzá:
Nagyon egyszerű az elkészítése. 4 személyre adom meg az adagokat.
6 evőkanál frissen reszelt torma, 4 evőkanál tejföl, 4 evőkanál tejszín, 1 mokkáskanál mustár, 1 mokkáskanál cukor, só ízlés szerint.
Ezeket alaposan összevertem és kész is az ízletes tormaszósz.

139_renamed_by_iws.jpg

Amikor a tészta megsült, hagytam kicsit hűlni és szépen tudtam szeletelni.
A tormaszószt külön tálaltam és mindenki ízlésének megfelelően adagolta a tányérjára.

153_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4611678293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása