Kolbásszal töltött karaj,sajtkrokettel és lilahagymás krumplisalátával
2016. október 06. írta: SzepiÁgi

Kolbásszal töltött karaj,sajtkrokettel és lilahagymás krumplisalátával

Ebédre, vacsorára kitűnő fogás

 

Ez az étel melegen és hidegen is kitűnő csak a sajtkrokettet ajánlom friss fogyasztásra. A hús akár hidegtál kiegészítője vagy szendvicsek tölteléke is lehet. A saláta pedig még önmagában is finom falat.

1424328_718185374948117_6451589272873151393_n_2.jpg

 

Ahogy én készítettem:

A csont nélküli karajt (1 kg) éles késsel felszúrtam. A karaj hosszának megfelelő házi kolbászt fagyasztóban megszilárdítottam (egyébként ne használjunk túl száraz kolbászt ) és a készített lyukba belehúztam. 4-5 cikk fokhagymát kettévágtam és megspékeltem vele a karajt. Jó mélyen belenyomtam.
Egy lábasba zsírt hevítettem és a töltött karajt minden oldalról hirtelen megpirítottam. A zsírból kivéve sóztam és színes borssal megszórtam és tepsibe helyeztem.

dsc08719.JPG

 

Tettem alá két evőkanál zsírt és 1 dl fehérbort. Lefedtem fóliával és  180 fokra előmelegített sütőbe dugtam. 1,5-2 óra hossza alatt puhult a hús meg. Közben néha a zsírral meglocsolgattam. Miután a hús megpuhult, leemeltem róla a fóliát és 10 percig úgy hagytam pirulni.
Ha langyosra hűlt, szépen szeletelhető.

1424328_718185374948117_6451589272873151393_n_1.jpg



Sajtkrokett készült hozzá:

1424328_718185374948117_6451589272873151393_n.jpg


60 dkg trappista sajtot egy tálba reszeltem. Adtam hozzá 2 egész tojást és 3 evőkanál lisztet. Alaposan összedolgoztam és rudacskákat formáltam belőle. Bő, forró olajba szép világos barnára sütöttem. Egyszerre ne süssünk sokat csak ami kényelmesen elfér az edénybe, hogy ne tapadjanak össze. Melegen tálaltam.

Mivel ez a hús a szárazabb húsok közé tartozik, nagyszerűen kiegészítette a lilahagymás burgonyasaláta.

dsc08817.JPG


Ehhez a burgonyát meghámoztam és kockákra vágtam. Sós vízben puhára főztem, ügyelve arra, hogy ne főljön szét.
A lilahagymát hámozás után karikákra vágtam és a megfőtt langyosra hűlt krumplival tálba tettem. Óvatosan összevegyítettem.
Hagyományos salátalevet készítettem (vízből, cukorból, sóból, ecetből) jól elvegyítettem és a végén 2 dl natúr joghurtot kevertem hozzá. Ezt a levet öntöttem a tálban lévő hagymás krumplira . Néhány órára a hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek.

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7511775759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása