Almaleves fahéjas habgaluskával
2016. október 07. írta: SzepiÁgi

Almaleves fahéjas habgaluskával

Az év minden szakaszában finom egy jól behűtött gyümölcsleves

 

Az egyik legjobban hasznosítható gyümölcsünk az alma. Akinek nem terem saját kertjében még az is könnyedén hozzájuthat az év bármelyik szakaszában. Nyersen is nagyon ízletes, de szósznak, húsokhoz párolva, sütemények töltelékébe, kompótnak, lekvárnak vagy egy gyümölcslevesnek is nagyszerű. Én most levest készítettem belőle. Nagyon egyszerű, gyors az elkészítése, de annál finomabb!

013_renamed_by_iws_7.jpg

Ahogy én készítettem:

1 kg almát megmostam, magházát eltávolítottam és kockákra vágtam héjastól. 2 l hideg vízbe oda tettem főni. Ízesítettem pici sóval, 2 csomag vanilliás cukorral, 1 evőkanál vanília aromával, 2 db 6 cm hosszú egész fahéjjal, 10-12 db szegfűszeggel, 1 citrom reszelt héjával. Forrástól számított 5 percig hagytam főni, mert az alma hamar megpuhul.
Akkor 0,5 l főzőtejszínnel elkevertem 1 csomag vanilliás pudingport simára és rászűrtem a levesre. Miután újból felforrt el is zártam alatta a tüzet és elkészült. Ha még keménynek találnánk az almát, akkor érdemes lefedni, mert a gőzben is megpuhul.
A tetejére fahéjas habgaluskát készítettem:

009_renamed_by_iws_6.jpg


5 tojás fehérjét elkevertem 1 teáskanál vanillia aromával és 2 teáskanál őrölt fahéjjal, majd kemény habbá vertem. Kanállal galuskákat halmoztam belőle egy tányérra és mikróban 1,5 percig forgattam. Szilárd és jó ízű galuskák készültek belőle.
A levest jól lehűtöttem, mert úgy az igazán élvezhető.
Tálaláskor a leves tetejére helyeztem a habgaluskákat és citromfűvel díszítettem.

031_renamed_by_iws_5.jpg



Jó étvágyat!



A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1911778781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása