Baconbe tekert pácolt sült csirkemáj almaszósszal, krumplipürével
2016. október 12. írta: SzepiÁgi

Baconbe tekert pácolt sült csirkemáj almaszósszal, krumplipürével

Egyszerűen finomat

 

Gyakran készítem ezt az ételt, mert aránylag gyorsan elkészül, olcsó kategóriába tartozik és nagy főzési gyakorlatot sem igényel, viszont nagyon finom. Én szeretem a májat valamilyen gyümölccsel párosítani.Most az almát választottam kísérőjéül.

dsc08585_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy készítem:
A májnak (csirkemáj) elkészítem a páclevet (olaj, majoranna, házi ételízesítő, bors, kevéske pirospaprika, zúzott fokhagyma), bele rakom a májakat és jó párszor megforgatom benne. Legalább egy órát hagyom benne állni, hogy az ízek jól összeérjenek. Utána minden máj darabot körbe tekerek vékonyra szeletelt bacon szalonnacsíkokkal. Teflon lábasba, szorosan egymásmellé elhelyezem és ráöntöm a maradék páclevet is. Tűzre teszem és a máj puhulásáig, a szalonna kiolvadásáig hagyom, fedő nélkül, közepes lángon sülni. Néhányszor a lábast megrázogatom, hogy le ne tapadjon.Kiszedem a zsiradékból és tálalásig melegen tartom.

dsc08565_renamed_by_iws.jpg


Almaszósz :
Az almák magházát, magját eltávolítom és lereszelem. A máj sütéséből visszamaradt zsiradékon kicsit párolom. Ízlés szerint adok hozzá, cukrot, egy fél rúd vanília kikapart belét, fahéjat és picike sót. 20 %-os főzőtejszínt ráöntöm a párolódó almára, jól elkeverem. 
Már csak egyet hagyom rottyanni és kész.


Vajas tejfölös krumplipürét készítek:
A krumplit meghámozom, apróbbakra vagdosom és sós vízben puhára párolom. Ha megfőtt, leszűröm, pépesítem. Ízesítem, szükség szerint sóval, pici szerecsendióval és kurkumával. Vajjal alaposan kikavarom. Alma alakúra formálva tálalom.


Mivel minden elkészült, tálalható is :)

dsc08591_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2111800283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása