Rakott karaj roppanós karfiol körettel
2016. november 06. írta: SzepiÁgi

Rakott karaj roppanós karfiol körettel

Színes ízek

 

Szeretem a rakott ételeket készíteni, mert sok időt takarítok meg vele, mellesleg nagyon finom ízeket lehet így az asztalra varázsolni. Ebben az esetben együtt sült a hússal a krumpli, hagyma és a finom zöldségek.Amíg ezek sültek csak a karfiolt kellett elkészíteni, ami pillanatok alatt meg van.

082_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:

A csont nélküli karajt előző nap este pácoltam (olívaolaj, só, bors, fűszerpaprika, zúzott fokhagyma, kis fej vöröshagyma reszelve, koriander, mustármag, gyömbér, kurkuma, római kömény, 1 dl fehérbor).

022_renamed_by_iws_5.jpg


Másnap egy megfelelő méretű tepsit mangalica zsírral kikentem, majd vékonyra szeletelt császárszalonnával kibéleltem az alját. Krumplit hámoztam és 0,5 cm vastag karikákra vágtam, amit a szalonnára sorakoztattam. Krumpli fűszersót készítettem (só, bors, fűszerpaprika, fokhagyma granulátum keverékéből) és megszórtam vele.
Vörös-és lilahagymát hámoztam, karikára vágtam és a krumplira sorakoztattam.

021_renamed_by_iws_7.jpg


Erre került a pácolt karaj, amit újból krumplival fedtem be.

030_renamed_by_iws.jpg


A rétegezést a zöldségekkel zártam. Három fajta paprikát (tv paprika, kaliforniai –és pritamin paprika) szeleteltem, paradicsomot karikáztam , a megmaradt két fajta hagymát rávagdostam valamint egy csokor petrezselyemzöldet is ráaprítottam.

040_renamed_by_iws_4.jpg


Fóliával lefedtem és 200 fokon 1,5 órára a sütőbe dugtam ( ez az idő a mennyiség függvényében változhat). Villával ellenőrizhetjük a hús puhaságát. Akkor a fóliát leemeltem róla és reszelt sajttal megszórtam a tetejét.
Már csak annyi ideig hagytam a sütőbe, amíg a sajt rá nem olvadt.

058_renamed_by_iws_1.jpg


Vajon (wokban) szép nagy karfiolrózsákat roppanósra pároltam. Sóztam, kicsit borsoztam és zöldfűszerrel megszórtam. Ezt tálaltam a rakott karaj mellé, meglocsolva a hús szafttal.

071_renamed_by_iws.jpg


Nagyon finom kiegészítője volt a sült zöldség és a vele sült ízesített burgonya.

068_renamed_by_iws_3.jpg


Egy színes és ízeiben is tökéletes ételt tálalhattam.

062_renamed_by_iws_5.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9911935097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása