Laskagombával töltött csirkecombok
2017. április 28. írta: SzepiÁgi

Laskagombával töltött csirkecombok

Töltött csirkecombok kicsit másképpen

 

A töltött húsok ízesítése nagyon változatos lehet. Én is egy ilyen változatot hoztam. Mivel a csirkecombot és a gombát is szeretjük, így egybeboronáltam őket.

11391148_998628996834433_7960466972984073792_n_2_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:

A receptet 6 személyre adom meg.
6 db nagyon szép, egész (alsó-, felsőrész) hibátlan bőrös csirkecomb szükséges hozzá.
A combokon a bőrrészt körös- körül fellazítjuk, vigyázva, hogy ne szakadjon ki. Besózzuk, és egyelőre félre tesszük.

A töltelékhez valók:
1 nagyobb fej vöröshagyma, 2 cikk fokhagyma, 1 csokor friss petrezselyem zöld, 2 db zsemle, 2 db tojás, 0,5 kg laskagomba, 20 dkg sertészsír, 1 evőkanál őrölt szezámmag, 1 evőkanál pirospaprika, 1 mokkáskanál őrölt fekete bors, 1 mokkáskanál őrölt kömény, só ízlés szerint.

A gombát alapos folyóvízben történő mosás után lecsurgattam, és apróbb darabokra vágtam.
10 dkg zsíron az aprított vöröshagymát megdinszteltem, a vége felé beletettem a zúzott fokhagymát. Levettem a tűzről, hozzáadtam a pirospaprikát és 0,5 dl vizet. Összekevertem a darabolt gombával, majd fűszereztem (a szezámmag és petrezselyem zöld, nem most kerül bele). Visszatettem a tűzre és megpuhítottam, zsírjára sütöttem a gombát.

A zsemléket tejben megáztattam, majd alaposan kinyomkodtam.
Amikor a gomba megsült, belemorzsoltam az áztatott zsemléket, és húsdarálón ledaráltam a petrezselyem zöldet is hozzáadva.
Így értem el, hogy pástétomszerű masszát kapjak. Most adtam hozzá az őrölt szezámmagot és a 2 db egész tojást. Alaposan összedolgoztam, és ha szükséges még sót adok hozzá.
.
Ezt a tölteléket egyenletesen elosztva a csirkecombok bőre alá simítottam.
A tepsit,a maradék zsír felével kizsíroztam és szépen belehelyeztem a megtöltött húst. A zsír utolsó darabjait rámorzsoltam a töltött csirkecombok tetejére. Lefedtem alufóliával és sütőbe dugtam. 180 fokon kb.30 percig pároltam, utána óvatosan leemeltem róla a fóliát. Meglocsoltam a tepsiben összegyűlt zsírral és szép pirosra, ropogósra sütöttem (kb.10-15 perc).

Mi köretként hagymást tört burgonyával és vajon párolt almával fogyasztottuk.

11391148_998628996834433_7960466972984073792_n_renamed_by_iws.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1312464717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása