Fokhagymás-mézes ropogós csirkeszárnyak
2017. augusztus 27. írta: SzepiÁgi

Fokhagymás-mézes ropogós csirkeszárnyak

A két esélyes csirkeszárny (van akik útálják és van akik imádják)

 

A csirkeszárnyból készült ételek megosztóak! Vannak akik útálják a bőrössége és csontossága miatt és vannak akik éppen ezért kedvelik, mint például mi is. A most hozott ételem nagyon finom pácban érlelt csirkeszárnyakból, ropogósra sütve készült.

047_renamed_by_iws_3.jpg

 

Ahogy én készítettem:

2 db (1 kg) csirkeszárnyat megtisztítottam, megmostam, leitattam róla a vizet. Én háromszög alakúra szoktam hajtogatni, de lehet egészbe vagy három darabba vágni is.
Minden oldalról besóztam és borsoztam. Hagytam állni, legalább fél órát.

004_2_renamed_by_iws_1.jpg



Páclevet készítettem:
4 evőkanál olajhoz adtam 4 evőkanál mézet, 6-7 gerezd zúzott fokhagymát, 4 evőkanál szójaszószt, 1 mokkáskanál őrölt bazsalikomot, 1 mokkáskanál őrölt kakukkfűvet, 1 citrom kifacsart levét. Alaposan elkevertem.

006_2_renamed_by_iws.jpg


Ebbe a páclébe tettem a sózott, borsozott szárnyakat. Az edényt lefedtem és a hűtőben tartottam legalább fél napig. Tehát ezt a műveletet a sütést megelőző nap este jó elvégezni. Néhányszor átforgattam a húsokat a páclében.
Másnap egy megfelelő méretű tepsit vékonyan kikentem olajjal és a pácolt szárnyakat sorba bele raktam. A páclevet most nem öntöttem rá, hanem félre tettem.

010_renamed_by_iws_24.jpg

 

Lefedtem alufóliával és 200 fokos sütőbe sütöttem 40 percig. Akkor a sütőből kivéve, a húsokat átkentem újból a páclével, a megmaradt levet pedig aláöntöttem.

014.JPG

Fólia nélkül pirítottam még a hőfokot 180 fokra csökkentve 20 percig.
Szép pirosra és ropogósra sültek.

018.JPG

Melegen tálaltam.

023_2.JPG

Mi tejfölös burgonyapürével (úgy éreztem ez illik hozzá a legjobban) és csemegésre savanyított zöld görögdinnye valamint bébi kukorica savanyúsággal fogyasztottuk.

058.JPG

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8612783714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása