Óriás fehér bableves zöldségesen házi csipetkével
2017. szeptember 18. írta: SzepiÁgi

Óriás fehér bableves zöldségesen házi csipetkével

Semmi extra...húsnélküli óriás szemű bableves

 

A legegyszerűbb ételek talán a legfinomabbak, mint ez a leves is. Semmi extra, hacsak nem a babszem nagysága...

026_renamed_by_iws_16.jpg

Ahogy én készítettem:

40 dkg óriás fehérbabot előző nap este beáztattam. Másnap leszűrtem a levét.

002_renamed_by_iws_18.jpg


Két szál sárgarépát, 1 szál fehérrépát, ½ karalábét meghámoztam. Ezek együttesen 30 dkg súlyúak voltak.

001_renamed_by_iws_12.jpg


1 evőkanál zsírt olvasztottam és a karikára vágott répákat valamint a kockára szeletelt karalábét kicsit megdinszteltem rajta. Megszórtam egy evőkanál liszttel, kicsit barnítottam, majd levettem a tűzről. Adtam hozzá egy evőkanál őrölt pirospaprikát, 1 mokkáskanál borsot,1 mokkáskanál őrölt köményt, 1 teáskanál tárkonyt, 2 cikk zúzott fokhagymát,ízlés szerint sót és borsot. Hozzáöntöttem a lecsepegtetett fehérbabot, jól összekevertem és felengedtem a leves mennyiségének megfelelő vízzel (2,5 l).
Visszatettem a tűzre és a hozzávalók puhulásáig főztem.

017_renamed_by_iws_20.jpg



Közben házi csipetkét készítettem:
2 db tojást felütöttem, sóztam és annyi szitált lisztet adtam hozzá, amennyit felvett. Kemény tésztát kell kapnunk. Jól kigyúrtam, gombóccá formáltam és kézzel apró darabokat csipkedtem belőle, lisztes konyharuhára. Amikor már tapadt a tészta mindig kicsit megliszteztem. Kész állapotban is átforgattam a konyharuhán a lisztben és hagytam kicsit szikkadni.
Bő, sós forró vízben főztem ki és alaposan lecsöpögtettem. 

011_renamed_by_iws_16.jpg



Nem főztem a levesbe, hanem tálalás előtt öntöttem bele a kifőtt tésztát.
A kész levest megszórtam tépett petrezselyemzölddel. Erős paprikát is kínáltam hozzá.

045_renamed_by_iws_9.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8812875930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása