Szalonnás hústekercs sült hagyma és sült paprika körettel
2017. október 03. írta: SzepiÁgi

Szalonnás hústekercs sült hagyma és sült paprika körettel

Húsimádóknak ajánlom

 

Húsimádó családtagjaim kedvében jártam ezzel a finom szalonna zsírban sült tömény hústekerccsel. A hústekercs elkészítéséhez, ötletemhez azonban kaptam segítséget a hentesemtől. Legközelebb, már saját magam fogom azt is elkészíteni, mert láttam hogyan csinálja.


081_renamed_by_iws_3.jpg

 

Ahogy készítettem:
1,5 kg lapocka és 40 dkg fehérszalonna felhasználásával a hentesem elvégezte a hústekercs készítését. A lapocka kiklopfolva és sózva került szorosan feltekerésre és szalonnával bevonva, majd az zsineggel (ami a sütést is kibírja) átkötözve.

023_renamed_by_iws_13.jpg


Én egy kencét készítettem:
3 evőkanál szója szósz, 2 evőkanál chili szósz, 3 cikk zúzott fokhagyma, 1 mokkáskanál bors, 1 evőkanál extra szűz olíva olaj felhasználásával. Időközönként ezzel kenegettem át, kenőecset segítségével a hústekercset.

035_renamed_by_iws_12.jpg


Közben elkészítettem a körethez valókat:
Három féle hagymát (póré, vörös, lila) hámoztam és szeleteltem.
Négy féle paprikát (piros - sárga- zöld kaliforniai és tv paprika) aprítottam.
Nálam ez a mennyiség összességében 60 dkg volt.

046_renamed_by_iws_8.jpg


Amikor ezekkel elkészültem, egy megfelelő mérető tepsit kikentem mangalica zsírral, beleöntöttem 2 dl testes vörösbort és belehelyeztem a hústekercset, majd köré szórtam az aprított hagymákat és paprikákat, amit sóztam és borsoztam.
A hústekercset megszórtam színes egész borssal, ráöntöttem a maradék kencét is.

047_renamed_by_iws_6.jpg


Egy ráillő másik tepsivel lefedtem (alufólia is jó) és sütőbe dugtam. 200 fokon 2 órán át sütöttem. Akkor levettem a tetőt róla, a sült zöldségeket kiszedtem, mert azok már elkészültek, meglocsoltam mézes-almaecettel és tálalásig melegen tartottam.
A hústekercset a visszamaradt lével locsolgatva még fél órát tovább sütöttem.
Ez alatt az idő alatt megpirult és szép színt kapott.

055_renamed_by_iws_6.jpg


A sütőből kivéve hagytam 10-15 percet hűlni és lefejtettem róla a kötöző zsineget, majd szeleteltem.
A sült zöldségekkel együtt tálaltam. Friss kenyérrel fogyasztottuk.

068_renamed_by_iws_7.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6512924995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása