Vargányás, tejszínes sülthús, zöldséges durum tésztával
2016. január 25. írta: SzepiÁgi

Vargányás, tejszínes sülthús, zöldséges durum tésztával

Már az illata is jól esik, de ízlelőbimbóink sem maradnak kielégítetlenül

Ennek az ételnek már az illata is étvágygerjesztő, de megkóstolva, szinte az egekben jártunk. Ehhez csak annyi kellett, hogy a nyári gondoskodás, előtérbe kerüljön. A nyáron aszalt vargánya gombát használtam, ami csodálatos illatot és ízt kölcsönzött az egyébként is finom falatoknak.

008_renamed_by_iws_10.jpg

Ahogy én készítettem:
Csirkemellből és a nyáron szárított vargánya gombából készítettem. Ha nincs elegendő vargánya gombánk, kiegészíthetjük más gombával is, mert már egy kevéske vargánya is megadja az íz és illat hatást.
A csirkemellet, apróbb kockákra vágtam.
A gombát langyos vízbe áztattam, amíg vissza nem nyerte puhaságát.


Vöröshagymát apró kockákra vágtam és zsíron megdinszteltem. Hozzáadtam a húst és a gombát,majd kevés langyos vizet öntöttem hozzá. Együtt sütöttem. Sóval, borssal,zúzott fokhagymával, fűszepaprikával, rozmaringgal és apróra vágott petrezselyemzölddel ízesítettem. Zsírjára sütöttem.


Közben a tejszínben a lisztet csomómentesre kevertem és ezzel dúsítottam a megsült, vargányás húst. Kavargatás mellett, jól kiforraltam. Ha sűrű lenne, további tejszínnel vagy tejjel lehet hígítani. A végén citromlével picit savanyítottam és jól elkevertem.

Zöldséges (spenót, paradicsom) durum tésztával tálaltam.
A tésztát, forrásban lévő sós, olajos vízben megfőztem. A főzése úgy történik, hogy a forró vízbe helyezése után, megkavargatjuk és csak 5 percig hagyjuk a tűzön. Utána levesszük, fedővel lefedjük és a gőzben puhára fog párolódni. Ezt közben kóstolással ellenőrizzük. Amikor elérte a megfelelő állagot, leszűrtem, langyos vízzel leöblítettem, jól lecsöpögtettem és tálaltam.

004_2_renamed_by_iws.jpg

Vargányás, nyári ízeket idéző finomságot ehettünk.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr688311578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Futanics 2016.01.25. 14:21:23

Most fogom elkészíteni,biztosan finom lesz,köszi a receptet :D

SzepiÁgi 2016.01.25. 14:32:32

@Éva Futanics:
Nagyon szívesen ! Várhatom a visszajelzést róla?
Jó étvágyat hozzá!

szsuzsanna 2016.01.27. 09:07:50

Én is el fogom készíteni, köszi. (-isteni illatú, ízű szárított vargányám van.)
-(pont most vettem az "olasz héten" a Lidl-ben ilyen színes durum tésztát)
Bocs.:- de, nem igazán értem: -5 percig főzöd a tésztát, utána leveszed, és -"fedő alatt, a "gőzben puhára párolódik?"-
-kérdésem: -lezárod a gázt alatta, lefeded, és áll még a főzővízben egy ideig?
-vagy, leszűröd, visszateszed a főzőfazékba, rá a fedő, és a "gőzben párolódik"?
(én, eleve, fedő alatt főzőm a tésztákat)
-Félre ne érts!,- nem kekeckedni akarok, őszintén érdekel !
-(bevallom, -mi, az "al dentétől" picit "puhábban" szeretjük a digó tésztákat)

SzepiÁgi 2016.01.27. 20:27:16

@szsuzsanna:
Akkor megpróbálom érthetőbben fogalmazni...
A forrásban lévő vízbe beleöntöm a tésztát, kavargatva főzöm 5 percig, azután elzárom alatta a tüzet és lefedem fedővel. A párában meg fog puhulni. Közben megkavargathatod és kóstolással a kívánt puhaságig párolod. Ezt követően kell leszűrni...stb.
Remélem így már érthetőbb volt, de ha mégsem, csak kérdezz bátran.

szsuzsanna 2016.01.28. 08:21:15

Köszi, tehát, a főzővizében puhul tovább.
Eddig, csak a daragaluskát készítettem hasonló módszerrel, az jól bevált, -ki fogom próbálni a durum tésztákkal is.
süti beállítások módosítása