Tejszínes tárkonyos csirkeszárny-leves, vajas galuskával
2016. február 14. írta: SzepiÁgi

Tejszínes tárkonyos csirkeszárny-leves, vajas galuskával

Rákattantam a tárkonyra

 

Mostanában nagyon kedveltté vált családi körben a tárkony íze. Ezért kipróbáltam, ennél a levesnél beválik -e.
Nagyon elégedettek voltunk és máskor is szívesen fogjuk így fogyasztani.

033_renamed_by_iws_8.jpg

Ahogy én készítettem:

A szárnyakat, kétfelé vágtam (két ízület+egy ízület).

006_renamed_by_iws_6.jpg
A zöldségeket (sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé) hasábosan daraboltam.

003_renamed_by_iws_11.jpg


Vöröshagymát apró kockákra vágva, zsíron megdinszteltem. Rádobtam a zöldségeket, félig megpuhítottam és akkor a húst is hozzáadtam. Fehéredésig hagytam párolódni. Utána ízesítettem (só, bors, őrölt kömény, majoranna, tárkony, őrölt babérlevél, fűszerpaprika), felöntöttem a leves mennyiségének megfelelő húslével. A benne lévők puhulásáig főztem.

Betétként vajas galuskát készítettem:
Olvasztott vajba ütöttem fel tojást,

009_renamed_by_iws_6.jpg

sóztam és kézi habverővel habosra kevertem, megszórtam tárkonnyal és annyi lisztet adtam hozzá, hogy fél kemény tésztát kapjak. Hagytam pihenni fél órát.

017_renamed_by_iws_14.jpg

A tejszínbe is kevertem tárkonyt, mustárt és a levesből kimerített főző lével jól összedolgoztam. Amikor a hús és a zöldségek is puhák voltak, beleöntöttem, állandó kavargatás mellett a tejszínt a levesbe.

Végül a gyöngyöző levesbe szaggattam a vajas galuskát. Miután feljött a leves felszínére, összekavartam és levettem a tűzről.

018_renamed_by_iws_11.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr708389822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása