Mascarpones gyümölcsözön
2016. május 16. írta: SzepiÁgi

Mascarpones gyümölcsözön

Vigyázat, pillanatok alatt eltűnik

 

Egy rövid szösszenetként elmondom, hogy kétféle készült a gyümölcsös finomságomból, de olyan hamar a nyakára hágtak, hogy csak ez egyiket sikerült "maradékos" állapotban lencsevégre kapni.

076_renamed_by_iws.jpg


Ezek után leírom, hogy én hogyan készítettem:

Piskótatortalapot sütöttem a következő módon:

Hozzávalók:  6 db tojás, 6 evőkanál cukor, 6 evőkanál liszt, 1 lapos mokkáskanálnyi  sütőpor
Elkészítése:  A sütőt előmelegítem. A tojásokat szétválasztom (fehérje, sárgája) és a fehérjéből kemény habot verek. A sárgáját a cukorral, fehéredésig habosítom, majd hozzáadom a sütőporral elkevert szitált lisztet. Utána óvatosan,  belekeverem a tojások felvert habját.
Előkészítem a tortaformát, az alját kikenem olvasztott vajjal, ügyelve, hogy az oldalát ne érje a zsiradék. A sütőforma aljának megfelelő zsírpapírt kivágok és a forma aljára helyezem, ezt is megkenem a vajjal.
A kikevert piskótatésztát beleöntöm és egyenletesen eloszlatom.
A 220 fokra előmelegített sütőbe teszem és 10 perc után a hőmérsékletet lecsökkentem 180 fokra.
Nekem, 35 perc alatt készre sült.
A sütőből kivéve, pihentettem néhány percet, majd kivettem a formából, lehúztam róla a sütőpapírt és rácsra helyezve hagytam kihűlni. Csak a teljesen kihűlt piskótát szeleteltem.
Én ezt előző nap elkészítettem.
A piskótát, nem túl vastag téglalapokra vágtam.


Mascarponés krémet készítettem:

3 dl tejszínhabot lágyan felvertem, hozzáadtam 500 gr mascarponét , két evőkanálnyi vanilliás cukrot és alaposan összekevertem.
A gyümölcsöket előkészítettem. A banánt karikákra vágtam. A kivit meghámoztam és ugyancsak karikára szeltem. A narancsot meghámoztam, a fehér részt is eltávolítottam róla és kockára aprítottam.
Egy megfelelő edényt előkészítettem és  ebbe rétegeztem az előkészített alapanyagokat.
Először az edény aljára piskóta darabokat szórtam, erre a mascarponés krémet, utána a gyümölcsöket, minden gyümölcsréteg közé piskótát és krémet téve. A tetejére krém került, majd a maradék gyümölcsökkel díszítettem.
Hűtőben 1-2 óra alatt megdermed és fogyasztható.

079_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr828723376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása