Mediterrán padlizsán tekercsek
2017. augusztus 06. írta: SzepiÁgi

Mediterrán padlizsán tekercsek

A padlizsán új arca

 

A most hozott ételem önmagában előételként, de egy kis mártogatóssal és körettel vendégvárónak, ebédnek vagy  vacsorának is tökéletes.

047.JPG

 

Ahogy én készítettem:

2db közepes nagyságú gyenge (a kettő kb. 0,5 kg) padlizsánt megmostam, két végét levágtam. Nem dobtam el, hanem díszítésként felhasználtam.

004_renamed_by_iws_14.jpg

 

A padlizsánokat hosszába, 2-3 mm vastag szeletekre vágtam. Ha van nagyobb magja, azt késsel kikaparom. Besóztam mind két oldalról, egy kicsit meglocsoltam citromlével és 20 percig hagytam állni.

012_renamed_by_iws_12.jpg


Addig előkészítettem a többi hozzávalót.

019_renamed_by_iws_21.jpg


20 dkg bacont (aminek a hosszúságát megfeleztem), bazsalikomos zöld pestót, szárított paradicsomot, 10 dkg feta sajtot. A sajtból, paradicsomból, baconból annyi darabot készítettem, ahány szelet lett a padlizsán.
A padlizsán szeleteket kinyomkodtam, törlőkendővel leitattam. Frissen őrölt színes borssal a padlizsánt megszórtam.
Egy teflon sütőbe néhány csepp extra szűz olívaolajat tettem, elkentem a sütő alján (úgy, mint a palacsinta sütésnél ) és a padlizsán szeleteket mind két oldalról 2-2 percig átsütöttem. Papírtörlőre szedtem ki és leitattam róla az olajat.

034_renamed_by_iws_11.jpg



Elkészítettem a tekercseket:
Először egy bacont terítettem ki, erre került a sült padlizsán szelet, amit vékonyan bekentem a bazsalikomos pestóval, megszórtam fokhagymaporral keresztbe rá a feta sajt és végül a szárított paradicsom szelet.

037_renamed_by_iws_5.jpg


Feltekertem a tekercseket és fogpiszkálóval megtűztem.

038_2_renamed_by_iws_2.jpg


Utána a sütő edényemet újból megkentem olajjal és a tekercseket minden oldalról szépen megpirítottam.

046_renamed_by_iws_6.jpg



Ízesített szalmakrumplival, bazsalikomos ketchup mártogatóssal fogyasztottuk.

056_renamed_by_iws_3.jpg


Kitűnő étel, bátran ajánlom.

063_renamed_by_iws_4.jpg
Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9012723938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása