Gombás-tejszínes karfiol
2017. szeptember 07. írta: SzepiÁgi

Gombás-tejszínes karfiol

Hús nélkül is lehet finomat enni

 

Családom nagyon kedveli a gombát, főleg a vargányát. Egy kis adag megbújt a fagyasztómban, de ez kevés lett volna egy ebédre. Mivel tudom, hogy a karfiol is nagy kedvencük, ezért össze párosítottam őket. Nem bántam meg, mert egy csodálatosan finom étel készült belőle.

022_renamed_by_iws_9.jpg

 

Ahogy én készítettem:

1kg karfiolt megmostam és rózsáira szedtem. 40 dkg gombát szeleteltem (nekem a fagyasztóban volt vargánya gomba), bármilyen általunk szeretett gomba megfelel a célra.
Egy nagy fej vöröshagymát apró kockákra vágtam, majd zsíron (10 dkg) megdinszteltem. Hozzávágtam 2 db közepes nagyságú hámozott paradicsomot. Amikor a paradicsom szétfőtt, lehúztam a tűzről, adtam hozzá 1 evőkanál őrölt fűszerpaprikát. Elkevertem és először a gombát, majd a karfiolrózsákat is hozzákevertem. Öntöttem rá 1 dl langyos vizet és visszatettem a tűzre.
Fűszereztem sóval, borssal, majorannával, 2 db babérlevéllel, 2 cikk zúzott fokhagymával.
Együtt sütöttem, néha kavargatva a hozzávalók puhulásáig. Mi úgy szeretjük, ha a karfiol kicsit ropogós marad.

017_renamed_by_iws_18.jpg

 

A vége felé 2,5 dl főzőtejszínt öntöttem bele és egy csokor aprított petrezselyemzöldet is rászórtam. 5 percig együtt forraltam és már tálalható is.

Körete tetszőleges, mi zöldséges durum tésztával fogyasztottuk. A kifőtt tésztát tálra borítottam és tetejére tettem a tejszínes –gombás karfiolt.

025_renamed_by_iws_9.jpg

Mindenki ízlésének megfelelően szedett a tányérjára.

045_renamed_by_iws_8.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3612810148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása