Selymes sajtszószban sült karfiol, húsos spagettivel
2016. február 21. írta: SzepiÁgi

Selymes sajtszószban sült karfiol, húsos spagettivel

Selymes, omlós ízek élvezete

 

Nagyon szeretjük a karfiolt, minden módozatban. De ez a selymesen omló karfiol, az eddigieket is felülmúlta.

073_renamed_by_iws.jpg


Ahogy én készítettem:
A karfiolt rózsáira szedtem és ételízesítős vízben, roppanósra főztem. Amikor megfőtt, leszűrtem és kivajazott hőállótálba kiszedtem. A tál alját vékonyan megszórtam még zsemlemorzsával.

030_renamed_by_iws_7.jpg

Sajtszószt készítettem:

035_renamed_by_iws_4.jpg


Tejet forraltam, amit egyelőre félretettem.
Vajat olvasztottam, amibe beleszórtam a reszelt sajtot és állandó kevergetés mellet, összeolvasztottam.
Lisztet adtam hozzá (én teljes kiőrlésűt használtam) és világosra pirítottam. Utána a forró tejjel fokozatosan felengedve és állandóan kavargatva (hogy ne legyen csomós) tejföl sűrűségűre főztem. Ízesítettem sóval, borssal, szerecsendióval. Az arányok: 1:1:1:1 = 20 dkg vaj : 15 dkg reszelt sajt : 15 dkg liszt : 8 dl tej (ha többet vagy kevesebbet szeretnénk készíteni, az arányokat is változtassuk).
Amikor elkészült, a tálba rakott karfiolra öntöttem annyit, ami szépen betakarta.

040_renamed_by_iws_7.jpg


A többibe apróra vágott petrezselyemzöldet szórtam és még egyszer felforraltam. Ezt tálaláskor, külön szervíroztam.

046_renamed_by_iws_5.jpg


Mivel én kerámia tálban készítettem, ezért hideg sütőbe helyeztem és fokozatosan 180 fokra állítva hőt, 45 percig sütöttem.
Meg sült a karfiol.

053_renamed_by_iws_2.jpg


Amíg a karfiol sült, elkészítettem a húsos spagettit.
Bő, sós forrásban lévő vízben kifőztem a spagettit, majd leszűrtem ,meleg vízzel leöblítettem, és félretettem.
A darált-húst, apróra vágott hagymás zsíron megsütöttem. Ízesítettem, sóval, borssal, köménnyel, pirospaprikával. Ha igényli, lehet alá kevés vizet önteni, de a végén zsírjára kell sütni.

043_renamed_by_iws_3.jpg


Amikor elkészült összekevertem a kifőtt spagettivel és tálaltam.

043_renamed_by_iws_3.jpg
068_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr848408800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Tolvajné Gőz 2016.02.21. 22:29:48

Szepikém ez szuper, én is ki fogom próbálni.

SzepiÁgi 2016.02.21. 23:31:00

@Éva Tolvajné Gőz:
Örülök, hogy teszik! Jó próbálkozást , majd jó étvágyat hozzá!

Silbermann 2016.02.22. 14:42:15

Húúú, ez nagyon finom lehet. Csak azt kérdezném, kb. mennyi karfiolból készül? A képek alapján nem nagyon sokból.

SzepiÁgi 2016.02.22. 20:06:34

@Silbermann:
Kb. 1 kg-os volt a karfiol. Ha jól emlékszem 12 szép nagy rózsára tudtam bontani.
süti beállítások módosítása